Sunday, July 15, 2012

Discover Japan Trip ディスカバー•日本


From June 9 to 26, my little sister and I went on a backpacking trip around Japan. One of the two home countries for both of us, yet, we hadn't seen much of what the beautiful country had to offer. It felt extra special to share this adventure with my very own sister, whom I hadn't lived with since I left for university in Canada five years ago.
We started off in Yakushima, but went upwards using the 2 week JR pass. We explored much of Kyushu, and many sights along the Japanese Sea... and with the 2.5 weeks, it felt like we only saw a fraction of the diversity and amazing places that exists- we came home super satisfied, but hoping to someday do a Discover Japan round 2.

6月9日から26日、妹と日本を巡るバックパッカー旅行へ出かけた。私たちにとって母国のひとつである日本だけど、ちゃんとこの国を探検する機会はこれが初めて。この冒険を、私がカナダへ大学へ行って以来5年間一緒に住んでいなかった妹と一緒にできたことも、私にとってすごく意味があるものだった。
旅は屋久島からスタートして、2週間のJRパスを使って北上した。九州と、日本海側にあるたくさんの場所をみる事ができた…2.5週間で、たくさんの場所を見たけれど、それは日本の多様性と美しさのほんの一部分でもっともっといっぱいあるんだろうな〜というのが私たちの帰ってきたときの率直な感想。大満足の旅だったけれど、「第二弾」ができればという希望と共に旅を終えた。


No comments:

Post a Comment